vrijdag 30 november 2012


Twee nieuwsberichten die mijn fantasie prikkelden deze week: het zeewater stijgt sneller dan eerder gemeld (ik zag op de televisie prachtige beelden van massa's wit, bevroren water, dat in hoger tempo smelt dan eerder berekend). 
En bij Bondi Beach, Sydney in AustraliĆ« kleurde het zeewater rood door een overmatige algengroei, veroorzaakt door plotselinge warmte. 
Ook dit zag ik alleen via de media.
De grote verschillen van verschijningsvormen van zeeĆ«n en oceanen blijven mij, als visueel mens, boeien. 

Hieronder een schilderij van de blauwe verten en diepten, ergens aan de Hollandse kust.



In de rust van het atelier veel gedaan; alhoewel stilte: naast mij hoorde in druk getimmer en op de etage onder mijn werkplek zoemden naaimachines. Veel  bezige werkers in ons kunstcentrum!


1 opmerking: