maandag 15 oktober 2012

Golven 2; en een bedrijfsexpositie

Vrijdag j.l. een tentoonstelling ingericht met werk van vier collega's en van mijzelf in een groot kantoorgebouw. Erg plezierig dat de kunstwerken weer op een andere plaats gedurende een jaar gezien gaan worden, en ook erg prettig een huur vergoeding te ontvangen. Dit zouden meer bedrijven moeten doen!

Op weg naar het kopieerapparaat komt men gedurende het hele jaar langs mijn schilderij, mijn verbeelding van de Noordelijke IJszee en die van de Wadden Zee. En als je vanaf de andere kant het kopieerapparaat benadert kom je langs de Noordzee. En in de spreekkamer kan men wegdromen in geschilderde watermassa's met veel golven.





Ondertussen verdiep ik mij in 'golven'. Bovenstaande afbeelding gefotografeerd bij rustig weer vanaf een boot (bij het eiland Mull, Schotland). Voortbewegende watermassa's, die over grote afstanden een eenheid vormen. Iemand vertelde mij dat na een tsunami de golf aan de andere kant van de oceaan als één geheel aankomt, vele uren later en in kracht zeer afgenomen, maar nog steeds hoger en krachtiger dan de andere golven, nog steeds een (relatief) hoge golf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten